Vanaf nu Flexhockey bij HCZ

16-9 Nieuws HCZ heeft besloten dit seizoen Flex Hockey als pilot te introduceren. Dit hebben we al eerder aangekondigd, en we hadden wat opstarttijd nodig maar inmiddels kunnen we er ook werkelijk mee starten.

Waarom Flexhockey bij HCZ?

Hoe leuk we hockey ook vinden, soms zijn er periodes waarin het spelen van hockey niet of nauwelijks mogelijk is, omdat andere zaken simpelweg meer tijd en aandacht vragen. Dat betekent niet dat je helemaal niets met hockey kan doen. Integendeel zelfs, juist nu zijn er meer dan ooit mogelijkheden om op jouw gewenste manier te hockeyen. Al die mogelijkheden samen noemt de KNHB Flexhockey!

Wat is Flexhockey bij HCZ?

Vanuit het perspectief van de KNHB is Flexhockey dus de verzameling van al het flexibele hockeyaanbod. Binnen Hockeyclub Zevenbergen bedoelen we met Flexhockey voorlopig alleen de mogelijkheid om als niet-lid mee te kunnen doen als invaller bij individuele wedstrijden.

Op flexhockey.nl komt aanbod en vraag samen: als club publiceren we waar invallers nodig zijn, en individuele mensen kunnen zich via het platform aanmelden.

Voor wie is Flexhockey bij HCZ?

Voor hockeyers die geen lid zijn en toch op een laagdrempelige manier willen hockeyen. Én voor hockeyers die elders lid zijn maar graag flexibel bij HCZ meespelen. Het flexhockey.nl platform is een tool om je als speler snel en gemakkelijk te registreren zodat je correct bent ingeschreven en verzekerd

Wat kost Flexhockey bij HCZ?

Als je nog niet lid bent van een vereniging, kun je je op flexhockey.nl van de KNHB registreren voor €10,- voor 1 jaar, ingaand op het moment van betalen. Daarmee ben je speelgerechtigd en verzekerd. Bestaande leden van een hockeyclub betalen deze €10,- niet: het gaat er dus om of je als persoon al een bondsnummer hebt. Na registratie betaal je de gevraagde prijs voor de activiteit die de vereniging aanbiedt.

HCZ wil deelname aan individuele wedstrijden voor € 7,50 aanbieden.

Zowel de initiĆ«le €10 als de €7,50 per wedstrijd wordt via flexhockey.nl en iDeal betaald en verwerkt.

Spelregels voor Flexhockey bij HCZ

Aangezien flexhockey nieuw is voor HCZ en dit een pilot jaar is, gaan we uit van de volgende spelregels, maar die kunnen we gaandeweg veranderen indien nodig.
  • Per team/wedstrijd mogen maximaal 3 flexhockeyers meedoen
  • Je mag als niet-lid maximaal 5 keer per jaar via flexhockey meespelen met één team
  • Je schrijft je per wedstrijd in via flexhockey.nl. Inschrijven is nog geen speelgarantie. Dit gaat ten alle tijden iom de coach./manager van betreffende team
  • Coach/manager voegt jou als invaller toe aan het wedstrijdformulier en dan is deelname bevestigd.
  • Deelname aan 1 wedstrijd betekent dat je voorafgaand aan de wedstrijd ook 1x mee mag trainen met het team.
  • Wil je vaker trainen? Dan bieden we daarvoor het Trimmers abonnement aan, waarmee je bij de Trimmers kan meetrainen maar ook bij het team waarbij je vaker wilt invallen.

Als team gebruikmaken van Flexhockey bij HCZ?

Mail naar [email protected] en de betreffende wedstrijd wordt aangeboden via Flexhockey voor €7,50. Hierna kun je betreffende speler als invaller toevoegen op het wedstrijdformulier.

Vragen, opmerkingen of suggesties?

Laat het on weten via [email protected]
16-9-2024 Nieuws