Welkom bij Hockeyclub Zevenbergen!

4 gratis proeflessen!

Elke vrijdag, behalve tijdens schoolvakanties, zijn alle kinderen van harte welkom om hockey uit te proberen bij Hockeyclub Zevenbergen. Van 17:00-18:00 is er vrije inloop voor kinderen van 4 tot 10 jaar. Voor oudere kinderen of volwassenen vinden we in overleg met u een goed tijdstip.

Wilt u zichzelf of een kind aanmelden voor gratis proeflessen?
Laat dan uw gegevens achter via dit formulier (of open in nieuw scherm):

Voor dit formulier maken wij gebruik van Microsoft Forms. Hockeyclub Zevenbergen heeft een verwerkersovereenkomst met Microsoft; de waarborgen voor doorgifte aan derden zoals vermeld in art. 6.1 van ons privacy statement zijn van toepassing.

FAQ: Veelgestelde vragen voor nieuwe leden

Q:Bij wie kan ik terecht met mijn vragen?
A: De Verenigingsmanager Ria Petit is namens de club het aanspreekpunt voor ouders en leden en is in principe altijd op de club aanwezig tijdens de inlooptraining. U kunt ons bereiken per e-mail op [email protected]. Of via WhatsApp op 0168-328228.

Q: Hoe blijf ik op de hoogte van nieuws, trainingen en wedstrijden?
A: HCZ heeft een eigen mobiele app en toegang via onze website tot alle relevante informatie. Zodra u of uw kind lid wordt, ontvangt u van de ledenadministratie de inloggegevens voor de app.

Q:Waar kan ik het HCZ Tenue kopen?
A: Elk spelend lid krijgt van de club een wedstrijdshirt voor thuiswedstrijden. De rest van het tenue dien je zelf aan te schaffen. Het verkooppunt voor het HCZ Tenue is Jumbo Hockey. Adres: Oosterhoutseweg 129b te Teteringen. Tel. 076-57192222. Elke dag geopend (zie openingstijden). Of ga naar de speciale HCZ Webshop.

Q: Welke andere attributen heb ik nodig?
A: De minimale uitrusting om te kunnen trainen bestaat uit:
  • hockeystick (tijdens proeflessen kan HCZ een leenstick bieden)
  • bitje (tijdens proeflessen nog niet strikt noodzakelijk)
  • hockeyschoenen
  • scheenbeschermers
  • (gevulde) drinkbeker/bidon.
Een hockeytas met uitsparing voor de stick kan handig zijn maar niet verplicht. Het HCZ Tenue wordt pas verplicht bij wedstrijden, alhoewel veel jonge kinderen het ook al erg leuk vinden om erin te trainen.

Als het buiten koud is, is het verstandig om de kinderen extra warm aan te kleden, dat wil zeggen handschoenen, een maillot onder de broek of rok en een thermo shirt met lange mouwen voor onder het HCZ shirtje. Als kleuren voor de onderkleding adviseren we donkerblauw, dat past het beste bij het tenue.

Q: Wat adviseren jullie als bitje?
A: Bitjes die op maat gemaakt worden zitten het beste en kunnen bijvoorbeeld verkregen worden bij bitjehappen.nl, deze organisatie is ook een aantal maal per seizoen in het HCZ clubhuis om ter plekke het bitje op te meten. Houdt de agenda in de gaten.

Zeker voor kinderen die nog een melkgebit hebben, is het omwille van kosten wellicht verstandiger om een universeel bitje te kopen. Die dient u voor eerste gebruik te koken en iets op maat te knippen zodat het comfortabel zit.

Q: Wat is de juiste afmeting voor de Hockeystick?
A: De vuistregel is om een stick te hebben die zo lang is als de afstand van de grond tot de navel van de speler/speelster. Maar zeker niet langer dan dat want een te lange stick leidt tot een slechte houding. Meet dit met schoenen aan. Voor beginnende spelers raden wij een stick van Hout aan, omdat dit het beste balgevoel oplevert.

Q: Hoe kom ik aan zo'n leuke HCZ lunchtrommel & drinkbeker?
A: Op deze speciale pagina van MyMepal kan je de naam van het kind toevoegen en bestellen met 10% korting. De vereniging verdient hier verder niets aan.

Q: Hoe werkt het met leeftijden en teams?
A: Bij hockey wordt 1 oktober gehanteerd als peildatum voor leeftijdsindeling, in lijn met de meeste scholen (beleid van de KNHB).
  • 4 jaar: Funkeys
  • 5 jaar: Benjamins
  • 6 of 7 jaar (groep 3 & 4): O8-jeugd (3-tal hockey)
  • 8 jaar (groep 5): O9-jeugd (6-tal hockey)
  • 9 jaar (groep 6): O10-jeugd (8-tal hockey)
  • 10 of 11 jaar: O12-jeugd
  • 12 of 13 jaar: O14-jeugd
  • 14 of 15 jaar: O16-jeugd
  • 16 of 17 jaar: O18-jeugd
Q: In welk team wordt mijn kind ingedeeld?
A: Wanneer een kind nog volledig nieuw is in het spel, is het beleid van HCZ om eerst te concentreren op ontwikkelen van basisvaardigheden. Om daarna het kind pas in te delen in een specifiek team en wedstrijden te laten spelen. Echter, wij begrijpen heel goed dat nieuwe leden vaak sterk hangen aan vriendjes of vriendinnetjes in een bepaald team en daar graag bij willen spelen. Dit betekent dat wij elke situatie individueel bekijken en vooral in goed overleg met ouders, coaches, trainers bepalen wat het beste is.

De teamindeling wordt uiteindelijk vastgesteld door de Technische Commissie van HCZ. Voor de gehele club gebeurt dat in de zomer, en een eventuele herijking vindt plaats in de winterstop. Er wordt daarbij met meerdere factoreren rekening gehouden, leeftijd, kwaliteit, mogelijkheden en vriendjes/vriendinnetjes. Aangezien dit

Q: Hoeveel bedraagt de contributie?
A: De actuele informatie over contributie vindt u hier: Contributie HCZ