Trimhockey

Wat is trimhockey?

Trimhockey is een leuke vorm van hockey voor mensen die geen of weinig hockeyervaring hebben en die toch op een ontspannen manier de hockeysport willen bedrijven. Men kan trimhockey beschouwen als een aangename buitentraining om de conditie op peil te houden. Trimhockey is zeker ook geschikt voor beginners. Meestal bestaat de groep trimhockeyers uit 30+ers en vaak uit mensen die niet eerder gehockeyd hebben.

Voor wie?

Trimhockey is bedoeld voor een brede groep hockeyers, van beginnend tot gevorderd, voor dames en heren en speciaal voor :

• ouders van een jeugdlid;
  • iedereen die vroeger gespeeld heeft;
  • degene die door zijn kind voorbij gelopen wordt;
  • de coach die wil weten wat het is op het veld;
  • iedere senior die wil leren hockeyen zonder prestatiedruk!

Een goede reden om te gaan hockeyen is wanneer de eigen kinderen zijn begonnen met de hockey. Op die manier kan men zelf ervaren wat het spel en de sport inhouden, de regels leren, ook zelf deelnemen aan het verenigingsgebeuren en eventueel als coach van een jeugdteam de nodige inzichten verwerven. Voor vele die vroeger hebben gehockeyd kan trimhockey weer een nieuwe start betekenen. Een andere reden om te gaan trimhockeyen is dat men niet vastzit aan wedstrijden in competitieverband op de zondagen. Af en toe worden er wedstrijden georganiseerd tegen andere trimteams uit de buurt.

Trimhockeytraining

De trainingen zijn op donderdagavond van 20:30 - 22:00 uur. De training wordt gegeven door een ervaren hockeyspeler/speelster. Na iedere training wordt nog gezellig een drankje gedronken in het clubhuis.

Meedoen met trimhockey

Iedereen die geïnteresseerd is kan vrijblijvend vier avonden meedoen, alvorens de keuze te maken zich aan te melden bij de club. Een stick kan geleend worden bij de club.

Lijkt het je leuk om het een paar keer te proberen of wil je meer informatie? Mail dan naar [email protected].