3 vacatures in het HCZ bestuur: kom jij ons helpen?

16-10 Nieuws Hockeyclub Zevenbergen (HCZ) is een enthousiaste hockeyclub met ruim 315 leden en de ambitie om te groeien naar 500 leden. De club staat er zowel financieel als sportief goed voor. De club beschikt over een groep van enthousiaste vrijwilligers, waaronder de andere bestuursleden, die veel tijd en energie in de club steken.

Onze club kent een aantal uitdagingen die specifiek zijn voor de club, maar ook uitdagingen die gelden voor alle Nederlandse sportverenigingen. Denk daarbij aan hoge energiekosten, aantrekken nieuwe vrijwilligers en opkomst van nieuwe hockeyvormen (7s, 5s, Flex). Het zijn ontwikkelingen die vragen om een bestuur met visie en leiderschap om die visie om te zetten in actie.

Samenstelling bestuur na 2022
Aan het einde van 2022 ontstaan 3 vacatures in het bestuur, als gevolg van het vertrek van de Voorzitter (Guus Govaart) en Penningmeester (Robbert van Etten). Een derde vacature wordt geplaatst om in deze tijd van vernieuwing extra slagkracht aan het team toe te voegen. Per saldo ontstaat idealiter tijdens de ALV van 2 december 2022 een nieuw en fris bestuur bestaande uit 6 leden waarvan 3 op dat moment toetreden. Laura Zwartelé (Vice Vz.), Manon Uijtdehaag (Secretaris) en Erik Remmelzwaal (Algemeen) zijn de bestuursleden die aan blijven.

Functiebeschrijvingen
Dus vind je dat er van alles beter kan in de vereniging, of wil je gewoon zorgen dat de vereniging de gezellige en ambitieuze club blijft die het is? Dan is dit je kans!

Iedereen, of je nu lid bent of niet, kan bestuurslid worden. Natuurlijk is een band met de vereniging wel zo handig, maar dat kan ook als bijvoorbeeld ouder, oom, tante of grootouder zijn. Het is ook niet een vereiste om zelf een hockeyachtergrond te hebben.

De profielen van de verschillende functies zijn in PDF hier te vinden:
Het werk in het bestuur is vervat in portefeuilles. In de nieuwe samenstelling zal het bestuur onderling in goed overleg de portefeuilles verdelen, al naar gelang wensen en competenties van de leden.

Is er iets onduidelijk of heb je vragen, stel ze gerust aan Laura, Manon of Erik.

Reageer uiterlijk 11 november
Wij zien jouw aanmelding heel graag tegemoet. Stuur jouw motivatiebrief per e-mail aan [email protected].

In de 2e helft van november willen wij alle kandidaten spreken. Met als doel om per functie een voorkeurskandidaat voor te stellen in de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 2 december. Indien de ALV instemt, is de aanstelling per 2 december bekrachtigd.

Zegt het voort!
Met 3 vacatures hopen we natuurlijk op veel aanmeldingen. Help daarom ajb dit bericht te verspreiden. Dat kan met onderstaande banner of simpelweg de link: https://hc7b.nl/bestuur

16-10-2024 Nieuws