Fluitend het nieuwe seizoen in

Het nieuwe seizoen is weer begonnen en de eerste wedstrijden zijn al gespeeld én daarmee dus ook gefloten. Scheidsrechters zijn een ontzettend belangrijk onderdeel van een geslaagde competitie en het is dan ook heel belangrijk dat we deze taak met zijn allen vervullen. Zonder scheidsrechters geen wedstrijd!

Zodra een speler in een MO14 of JO14 team komt (voorheen C leeftijd), word je uitgenodigd om mee te doen aan de scheidsrechterscursus en zo je kaart te halen. Het halen van je kaart en het fluiten van een aantal wedstrijden per jaar is verplicht voor alle leden vanaf deze leeftijd. In het najaar wordt er weer een cursus opgestart, data hiervoor volgen. Het kan zo zijn dat je al wel wordt ingedeeld om te fluiten, ook als je je kaart nog niet hebt gehaald.

Wanneer je bent ingedeeld om te fluiten, krijg je hier minimaal een week van te voren een mail over met daarin de wedstrijd die je moet fluiten. Dit staat dan ook in de hockey app. Mocht je echt niet zelf kunnen fluiten, dan moet je zelf voor vervanging zorgen en aan de scheidsrechterscommissie doorgeven wie er in jou plaats komt. Mocht je geen vervanging kunnen regelen, neem dan contact op met je coach. Je bent als team verantwoordelijk dat er wordt gefloten.

Vind je het fluiten leuk om te doen en mogen we je inzetten om af en toe een extra wedstrijd te fluiten, laat ons dit even weten dan zetten we je op de lijst. We kunnen je hulp echt heel hard gebruiken! Stuur een mailtje naar [email protected] of spreek ons even aan op het veld.

Ook ouders of andere familieleden die een kaart willen halen en af en toe een wedstrijd willen fluiten, kunnen zich opgeven door een mail te sturen aan [email protected].

Met sportieve groet,
namens de arbitrage commissie