Coronamaatregelen bij HCZ

Beste leden

Naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen per 13 november, delen we hierbij hoe wij daar als vereniging mee omgaan. Het is mogelijk dat hier nog wijzigingen op volgen, afhankelijk van vertalingen van regels door instanties als de gemeente en KNHB.

Een samenvatting van de nieuwe maatregelen:

Corona toegangsbewijs (CTB):

• Het CTB is de QR code  die je met de CoronaCheck app kunt laten zien, en welke met de CoronaScanner app kan worden gecontroleerd.
  • Het CTB is van toepassing voor iedereen die ouder is dan 18 jaar.
  • Het CTB wordt bij entree clubhuis gevraagd en gescand. Er worden controlevragen gesteld voor identificatie.
  • Een ID kan ook ter verificatie gevraagd worden. Indien u geen CTB of aanvullende verificatie kan laten zien, mag u het clubhuis niet betreden.
  • De controle wordt op zaterdagen door 1 persoon van de bardienst bij de voordeur van het clubhuis gecontroleerd. Op zondagen is dit iemand van thuisspelende teams. Tijdens trainingen is de trainer hier verantwoordelijk voor.

Toegang clubterrein:

• Toeschouwers mogen niet meer bij de wedstrijd of training aanwezig zijn. Bij jeugdleden betekent dit dat ouders hen voor de poort afzetten. Bij uitwedstrijden mag een select groepje begeleiders (rijders) mee. De coach zorgt voor deze indeling.
  • De club is alleen toegankelijk voor spelers en medewerkers (zoals coaches, trainers, scheidsrechters of barmedewerker, Corona-Coördinator), en alleen gedurende de training/wedstrijd/dienst.
  • Een spelend team dat klaar is met de hockeywedstrijd mag niet op het terrein blijven als toeschouwer. Alleen als er tijd zit tussen de wedstrijden, kan er gebruik gemaakt worden van de kantine.
    Bijv: de wedstrijd is klaar en de volgende wedstrijd begint een half uur later. Dan kan gebruik gemaakt worden van het clubhuis tot de andere wedstrijd begint. Het laatst spelende team mag tot uiterlijk 20:00 uur blijven.

Clubhuis:

• Om het clubhuis te mogen betreden voor toiletten, kleedruimtes, buitenterras of kantine (horeca) dient men het CTB te laten zien. Zonder geldige CTB kunt u geen gebruik maken van het clubhuis.
  • Gebruikers van de kantine (horeca) dienen te zitten na ontvangst van hun bestelling (drinken of eten). Het advies is om op 1,5 meter te zitten. (De 1,5 meter is een advies maar geen verplichting i.v.m. de getoonde CTB).
  • Het dragen van een mondkapje mag, maar hoeft niet. Een mondkapje geeft je geen recht tot toegang tot de club. Daarvoor dient een geldige CTB getoond te worden.
  • Er mag na 20:00 geen gebruik gemaakt worden van de horeca. Consumpties moeten zittend genuttigd worden (binnen of buiten), dus niet aan het hek (want dan bent u toeschouwer).

Vergaderingen/ cursussen:

• Vergaderingen mogen doorgaan indien alle deelnemers het CTB kunnen laten zien. Er hoeft niet gezeten te worden als op dat moment de horeca dicht is.
  • De voorzitter van de vergadering of commissie is verantwoordelijk om CTB te controleren.
  • Het advies is om mensen plaatst te laten nemen en op 1,5 meter van elkaar.

Wedstrijden:

• Op het hockeyveld zijn geen belemmeringen, er hoeft geen rekening gehouden te worden met een CTB en of de 1,5 meter regel. Dit geldt voor de spelers, coaches, trainers, scheidsrechters en wisselspelers.
  • Bij uitwedstrijden is het advies om een mondkapje te dragen in de auto (vanaf 12 jaar).
  • Voor de begeleiders die naast het veld staan, is het advies om 1,5 meter afstand te houden.

Algemene regels:

• Voelt u zich niet fit: meld u zich af
  • Behoud uw afstand (1,5 meter) tot elkaar
  • Was met regelmaat uw handen
  • Nies in uw elleboog.

De bovenstaande regels zijn afgeleid vanuit de Overheid, KNHB, NOC-NSF, Horeca en de Gemeente.

Mocht u vragen hebben m.b.t. de coronaregels, stuur een e-mail aan [email protected]

14-11-2024 Nieuws Bijlage