Nieuwe ronde….. nieuwe kansen

19-1 Nieuws Het jaar 2020 zit er op. Wat een bizar jaar! Heel veel mooie plannen en alles liep anders. In maart wilden wij het nieuwe clubhuis en de nieuwe entree naar ons complex feestelijk openen. Dit wilden wij opluisteren met een openingshandeling van de burgemeester en een mooi nieuw initiatief: het koek en zopie toernooi. Het mocht niet zo zijn. Vervolgens hadden wij graag toch allemaal gestart met het hervatten van de competitie. We moesten ons tevreden stellen met het hervatten van onze trainingen. Weliswaar kon dit ook op ons mooie nieuwe waterveld…maar toch… Na de zomer kon iedereen gelukkig weer ‘normaal’ starten met trainen en de wedstrijdcompetitie. Helaas werd dit voor senioren al snel stopgezet en later ook voor de jeugd. Het jaar 2020 is voor velen privé en sportief gitzwart.

Was 2020 dan alleen maar vol negatief nieuws? Gelukkig niet. 2020 was het jaar dat wij een supermooi nieuw clubhuis hebben gekregen, een mooi nieuw waterveld, zijn we cashless gegaan, hebben we een ambitieus en sportief nieuw hockeybeleid en -organisatie en ook hebben we fantastische nieuwe initiatieven gezien. Zo hadden wij dit jaar een heus midzomer hockeytoernooi en zijn er inmiddels al drie hockeykampen georganiseerd op ons complex.

2020 was ook het jaar waarin veel vrijwilligers het voor onze leden mogelijk maakten om, ondanks de beperkingen, zoveel mogelijk van het hockey te genieten. HCZ was de eerste sportclub binnen de gemeente die haar complex weer opende na de 1e lockdown. Compleet met Coronacommissie, CoronaBOA’s, Coronaprotocol, etc. De regels zijn streng en lijken vervelend, maar vergis u niet….een team vrijwilligers is achter de schermen iedere week druk bezig om uit te puzzelen wat de volgende week nog mag en kan en wat daar dan voor geregeld moet worden.

De Technische Commissie nieuwe stijl en de Hockeytafel zijn ondertussen druk bezig om het nieuwe hockeybeleid verder uit te ontwikkelen en te implementeren. Ondertussen werken zij hard om die spelers die nog wel op het veld mogen staan zo veel mogelijk plezier en hockeyontwikkeling te bieden.

Het jaar 2021 zal hopelijk het jaar worden waarin we allemaal (al dan niet gevaccineerd) weer ons oude leven op kunnen pakken. De jeugd mag nog trainen en doet dat ook al weer. Maar ook de senioren willen graag weer trainen. We hebben allemaal weer zin in wedstrijden en in de ouderwetse gezelligheid van ons clubhuis en het terras. Voor de jeugd wordt inmiddels een mooi programma in elkaar gezet om de periode tot de hervatting van de competitie in te vullen. Zodra er weer mogelijkheden zijn voor de senioren zullen we hier ook actief mee aan de slag gaan! Het liefst zouden we een fantastisch feestweekend organiseren voor alle leden om de heropening van de competitie en ons clubhuis in te luiden. Zodra dit kan zullen wij dit mooie droombeeld voor u waarmaken.

Rest ons u moed en geduld… en uiteindelijk ook veel plezier toe te wensen voor 2021. Moge u en de uwen gezond zijn en blijven en moge het alsnog een fantastisch sportief hockeyjaar worden!

Sportieve groet,
Het bestuur