Corona maatregelen - update

4-11 Nieuws Beste leden,

Gisteravond heeft premier Mark Rutte wederom de regels met betrekking tot het corona virus gewijzigd dan wel aangescherpt. Dat er een aanscherping zou plaatsvinden lag in de lijn der verwachting. Die aanscherping raakt ook HCZ en dan met name de seniorenteams. Tegelijkertijd is een aantal verwachte maatregelen niet ingevoerd, waardoor de jeugd gedeeltelijk door kan sporten.

Wat mag niet (meer):

• De regelgeving ten aanzien van het sporten door senioren (18+) is aangescherpt. Helaas zijn ook trainingen nu niet meer toegestaan. Vorige week nog zijn een aantal senioren teams gestart conform het uitgewerkte Corona protocol, maar helaas kan dat dus voorlopig niet doorgaan.

• Sportkantine, douches en kleedkamers zijn nog steeds gesloten

• Ouders, anders dan directe begeleiders zoals trainers, coaches, corona begeleiding en bestuur, zijn nog steeds niet toegestaan op het complex. Niet bij trainingen en niet bij (oefen)wedstrijden. Graag ook aandacht voor de juiste afstand tot anderen als u buiten het hek staat te wachten!

Wat mag nog wel:
  • Voor iedereen tot 18 jaar (t/m A jeugd) geldt dat sporten in teamverband en onderlinge wedstrijden met teams van eigen club zijn toegestaan.
Daar willen we dan ook graag gebruik van maken, zodat in deze tijd waarin veel niet kan, hockey in ieder geval wel kan! HCZ heeft de komende weekenden voor de jeugd een aantal sportieve zaterdagen georganiseerd:

Zaterdag 7 november:                  Een dag vol onderlinge wedstrijden.
Zaterdag 14 november:                Een vet cool eigen HCZ jeugdtoernooi
Zaterdag 21 november:                Een super toffe clinic
Zaterdag 28 november:                Een dag vol onderlinge wedstrijden

Reserveer deze data! Achter de schermen zijn we druk bezig met het organiseren van deze zaterdagen. We hebben gemerkt dat communicatie over praktische zaken het beste werkt als we direct met de coaches afstemmen. Nadere informatie komt dan ook via de teamapp!

Tot slot de oproep om alle richtlijnen en maatregelen t.a.v. het Corona virus zo strikt mogelijk na te leven zodat we hopelijk zo snel mogelijk weer naar een normale competie toe kunnen.  Dat betekent in ieder geval: voldoende afstand houden en niet komen als je je niet lekker voelt

Hopelijk allemaal weer tot snel en een goede gezondheid toegewenst!

Sportieve groet namens,
Hockeytafel, Corona Commissie en alle vrijwilligers die in deze Coronatijd het hockey mogelijk maken;-)

4-11-2024 Nieuws