Bericht van bestuur

Beste leden, ouders en vrijwilligers,

Het Corona virus gooit inmiddels behoorlijk wat roet in het eten. Ongetwijfeld ervaar je de gevolgen omdat je niet meer naar je werk kunt, maar bijvoorbeeld vanuit huis moet werken. Voor sommigen betekent dat tijdelijk minder hard werken of zelfs helemaal niet. Voor anderen is de werkdruk enorm toegenomen. School en studie gaat sinds een week online. Boodschappen doen is voor velen een uitdaging en feestjes of verjaardagen zien er ineens heel anders uit. ‘Social distancing’ betekent ook dat we niet meer samen kunnen hockeyen. Geen trainingen, geen wedstrijden en geen gezellige drankjes drinken in ons clubhuis.

Maandenlang hebben ongelofelijk veel vrijwilligers zich ingezet om op spectaculaire wijze te openen na de winterstop. De plannen waren groots. Oprichten van een hockeyschool, de start van de competitie, een gezellig koek-en-zopietoernooi en de opening van ons totaal vernieuwde clubhuis. We waren er klaar voor….en toen kwamen de maatregelen. De teleurstelling was enorm.

Net zo goed als de organisatie die klaar stond voor een nieuw seizoen, begrijpen we dat ook jullie balen dat alles wat hockey betreft stilstaat. Als bestuur waren we nieuwsgierig naar jullie reacties op de verbouwing, wilden we graag aanmoedigen bij de eerste competitiewedstrijden en samen feestelijk het nieuwe clubhuis openen. Door het Covid 19 virus kon dat allemaal niet.

Daarnaast realiseren we ons dat zonder leden die actief kunnen hockeyen onze vaste lasten toch betaald moeten worden en dat het ontbreken van barinkomsten daar niet bij helpen. Omdat we nog niet weten hoe lang de maatregelen gaan duren en welke consequenties dat heeft voor de financiële positie van de club, vragen we op voorhand om jullie begrip voor de onmacht waar we mee te maken hebben. We doen een beroep op jullie geduld op nadere informatie over de gevolgen. Alleen weten we nog niet precies hoe die eruit gaan zien.

Deze moeilijke periode zullen we met elkaar moeten doorstaan door de maatregelen die de overheid heeft opgelegd na te leven. Dit houdt in dat ook de velden niet toegankelijk zijn.

We wensen alle leden veel sterkte toe in deze moeilijke periode en kijken uit naar de periode dat we de competitie kunnen hervatten, het prachtige clubhuis in gebruik kunnen nemen en weer kunnen genieten van en met elkaar.

Groeten namens het bestuur,

Guus, Wim, Robbert, Ineke en Manon