Veilig sporten HCZ

Zevenbergen, augustus 2020

Beste HCZ-leden,

Het nieuwe hockeyseizoen staat voor de deur, vanaf komende week starten alle trainingen weer en volgend weekend staan de eerste oefenwedstrijden op het programma. Ondanks dat Covid-19 ons dagelijks leven nog sterk beïnvloedt, hopen wij van harte dat we onze favoriete sport weer relatief normaal uit kunnen oefenen en dat we als vereniging weer op een redelijk normale manier van start kunnen gaan.

Het coronavirus is echter zeker nog niet weg. We zien dagelijks weer meer positieve testresultaten. Alle reden om ook als HCZ alle noodzakelijke maatregelen te nemen om het risico op besmetting zo laag mogelijk te houden.

Zowel op het complex als in ons clubhuis hebben we een aantal maatregelen uitgewerkt om te voldoen aan de regels zoals gesteld door de overheid, gemeente en KNHB (NOC*NSF). Dit zijn soms lastige of vervelende maatregelen, maar ze zijn absoluut noodzakelijk. Alleen op deze manier kunnen we nagenoeg volledig van start met het nieuwe seizoen.

Wij vragen je dan ook om je aan deze maatregelen te houden.

Basisregels:

·        Heb je klachten dan blijf je thuis en laat je je testen;

·        Ben je ouder dan 18 jaar, respecteer de 1,5 meter afstand tot elkaar (twee hockeysticks).

·        Nies/hoest in je elleboog

·        Was regelmatig je handen

·        Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen afstand te houden

·        Jongeren tot en met 17 jaar hoeven onderling geen afstand te houden wel 1,5 meter tot volwassenen

·        Personen uit 1 huishouden hoeven geen afstand te houden

Regels voor het hockey terrein van HCZ

·        Voorkom samenscholing en opstoppingen.

·        Als bezoeker vanaf 13 jaar vragen we je bij het betreden van het terrein je te registreren via de QR-code en het corona-aanmeldformulier in te vullen. De QR-code hangt op verschillende plaatsen op het terrein. Deze gegevens kunnen nodig zijn voor het GGD-contactonderzoek, na 14 dagen worden de gegevens automatisch verwijderd.

·        Spelers en begeleiders (coach & manager van het team) zijn geen bezoeker en hoeven zich niet te registreren via de QR-code.

·        Kijken van de wedstrijden mag langs de lijn met inachtneming van:

o    Minimaal 1,5 meter afstand van de dug-out

o    Pas de 1,5 meter regel toe tussen de verschillende bezoekers (kijkers)

o    Roep/schreeuw/zing niet langs de lijn

Regels voor in het clubhuis

·        Het clubhuis is bedoeld voor:

o    Aanmelding en registratie van de teams.

o    Aan- en afmelden van scheidsrechters

o    Jeugdteams met de coach & manager na de wedstrijd wat te drinken

o    Voor het bestellen van eten en drinken.

o    NIET BEDOELD als ruimte om te zitten

·        Bestellen van eten & drinken:

o    Zoveel mogelijk alleen naar de bar & bestel het liefst ook voor anderen,

o    Voorkom samenscholing, vermijd drukte ga niet allen tegelijk bij rust of einde wedstrijd het clubhuis in om drank te bestellen

·        Er zijn looplijnen aangegeven in het clubhuis.

·        Kleedkamers:

o    Op de deur is aangegeven hoeveel volwassenen (vanaf 18 jaar) er in de kleedkamer aanwezig mogen zijn.

o    Er mogen maximaal 2 personen tegelijk douchen

Specifieke afspraken voor teams HCZ:

·        Elk teamlid neemt zijn eigen drinken en eten mee voor tijdens de wedstrijd.

·        Wij adviseren: Vanaf 13 jaar een mondkapje te dragen wanneer personen van buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit (training) gaan en/of bij (uit)wedstrijden. Dit betekent voor alle teams vanaf de C-leeftijd

·        Hou je aan de regels van de verschillende clubs lees eventueel de regels vooraf op de site van de betreffende club.

·        Strafcorner-maskers: Ons advies is om achter het doel een desinfecterende alcoholspray te plaatsen waarmee de materialen ontsmet kunnen worden. Dit is tijdens wedstrijden wellicht een taak voor de wisselspelers of een ouder.

·        Keepers kleding: Indien er geen vaste keeper is elke wedstrijd 1 keeper (dus niet wisselen). Na de wedstrijd de keepers kleding schoonmaken en het masker desinfecteren.

·        Bardiensten bij thuiswedstrijden worden net als vorig jaar mede door ouders uitgevoerd. Indien gewenst er zijn mondkapjes aanwezig achter de bar. Het barhoofd houdt de coronaregels mee in de gaten en stuurt dit aan.

Laten we de regels respecteren, zodat we het hele seizoen kunnen hockeyen.

Gezamenlijk krijgen wij Corona er onder! Heb je vragen of suggesties over de maatregelen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] Houd tevens goed onze website en HCZ-App in de gaten, waarop we telkens de nieuwe richtlijnen zullen bijwerken.

De corona-coördinator bij HCZ is Erik Wortman. Hij is te bereiken op telefoon 06 - 15261989.

27-8-2024 Nieuws